7NIUI
“Baltic vairas”: geriau mažiau, bet brangiau„Per pirmąjį šių metų pusmetį
pardavėme beveik 235.000 dviračių. Tai mažiau nei per tą patį laikotarpį pernai,
tačiau pajamos iš pardavimų – didesnės“, – nurodo Petras Alekna, UAB „Baltik
vairas“ Ekonomikos skyriaus vadovas.
Vokietijos „Schminkewerke GmbH“ įmonių grupei priklausantis UAB „Baltik
vairas“ pradėjo specializuotis gaminti aukštesnio lygio dviračius, grupės įmonei
Vokietijoje visiškai perėjus prie elektrinių dviračių gamybos, o įprastinių
dviračių gamybą, kurios ji atsisakė, sukoncentravus Šiauliuose.
Skaityti toliau
„Šis sprendimas „Baltic vairui“ buvo palankus. Primityvesnius, neturinčius
pavarų, vaikiškus dviračius iš rinkos stumia pigi produkcija iš Azijos, o su ja
nepakonkuruosi – juk vaikams nedaug kas perka ilgaamžius dviračius ir kokybė čia
nėra svarbi. Vietoje to išplėtėme aukštesnio lygio dviračių gamybą, o jų
pardavimo kaina mažiausiai dešimtadaliu didesnė“, – aiškina įmonės Ekonomikos
skyriaus vadovas.
Pirmąjį pusmetį „Baltic vairas“ pardavė 119 mln. Lt vertės produkcijos. Anot
p. Aleknos, tai „neblogas rezultatas“. Tačiau šiemet daug didesnių pardavimų nei
praėjusiais metais bendrovė nesitiki – atsigavimas rinkoje dar trapus. Pernai
Šiaulių įmonės pardavimai siekė per 153 mln. Lt, o tai daugiau nei 12 mln. Lt
viršija nei 2009 m. pardavimus.
Kryptis – Vakarai
„Į ateitį žiūrime optimistiškai, nes matome, kad gerų ir ilgaamžių dviračių
paklausa auga. Tačiau rinka dar nėra tokia gyva, kokia būdavo ankstesniais
metais, net Vakaruose. O Lietuvoje ji išvis vangi, džiaugiamės, kad pardavimai
čia bent nemažėja“, – pardavimų ypatumus nurodo p. Alekna.
Pagrindinė „Baltic vairo“ rinka išlieka Vakarų Europos šalys – ten iškeliauja
daugiau nei 95% bendrovės pagamintos produkcijos. Pagrindinės eksporto rinkos –
Vokietija, Skandinavijos šalys, Nyderlandų, Belgija, Šveicarija, kur aktyviai
dirba tam pačiam koncernui priklausantis prekybos padalinys, bendradarbiaujantis
su šių šalių didmeninės prekybos kompanijomis. Iš Rusijos rinkos „Baltic vairas“
šiemet beveik pasitraukė, nes ji pasirodė esanti mažiau stabili nei Europos
šalių.
Anot p. Aleknos, įmonė kiekvieną sezoną gamina 2.000 skirtingų
dviračių modelių, daugiausia su ir Lietuvoje neblogai žinomu „Panther“ prekės
ženklu. Modelių įvairovę kasmet padiktuoja didmenininkų pageidavimai, o
užsakymai formuojami nuo rugsėjo, kai dviračių gamintojai pradeda naująjį
gamybos sezoną.
„Kiekvieną sezoną dviračiai atnaujinami – jie ne tik kitaip nudažomi, bet
keičiamas jų dizainas, konstrukciniai ypatumai, naudojamos kitokios dalys.
Kiekvienas stambus didmenininkas Vakaruose nurodo, ko kitą sezoną jis norėtų, o
pagal šiuos pageidavimus kuriami dviračių modeliai“, – pasakoja p. Alekna.
Tokio paties dviračio modelio dvejus metus įmonė negamina.
Į gamybos įrangos atnaujinimą kasmet maždaug po 2 mln. Lt investuojantis
„Baltic vairas“ svarsto ateityje Šiauliuose vėl pradėti gaminti dviračių
aliuminio rėmus.
„Mūsų dviračiai taptų europietiškesni. Buvo metas, kai rėmų gamybos teko
atsisakyti, nes juos pagaminti iš europietiškų medžiagų pasidarė brangiau nei
pirkti atgabentus iš Azijos. Tačiau Azijoje brangstant darbo jėgai jų gamintojai
kelia kainas, todėl matome, kad labiau apsimokėtų rėmus gaminti vietoje“, –
tokio žingsnio logiką aiškina p. Alekna.
***
Tekstas skelbtas liepos 11 d. „Verslo
žiniose“.