2011.10.01, 09:24Linas Kmieliauskas
Sunkmečiu nepabūgę pradėti šviežių sumuštinių kepimo verslo UAB „Idėjinis meniu“ savininkai, atrodo, neapsiriko. Verslą sumuštiniais bendrovė jau suviliojo, o kitąmet svarsto galimybę pritraukti ir pavienių klientų.
„Tai – šeimos verslas, šiuo verslu rūpinasi visa šeima“, – apie šviežių sumuštinių gaminimą pasakoja Paulius Anuškevičius, UAB „Idėjinis meniu“, gaminančios sumuštinius su prekės ženklu „Dineris“, vadovas.
Kartu su sese Giedre Lebedeviene p. Anuškevičius įmonę įkūrė krizės įkarštyje, 2009 m. vasarą, o šį žingsnį, anot jo, paskatino pats sunkmetis.
„Tuomet buvo blogi laikai statybų sektoriui, o aš dirbau projektų vadovu statybų įmonėje, tad prasidėjus krizei turėjau imtis ko nors kito. Seniai kirbėjo mintis pradėti savo verslą, galvojome būtent apie sumuštinių barą, tuomet jautėme, kad normalių, šviežių sumuštinių stinga“, – pasakoja pašnekovas.
Verslo užsakymai
Nors maitinimo sektorius gana sausakimšas ir sumuštinių pasiūlos netrūksta, „Dineris“ nišą rado ir jau dvejus metus įmonė kepa duonelę, kepa ar verda šviežią mėsą, pati gamina padažus ir kuria bei siūlo sumuštinių savų receptų. Ir nors pajamų bendrovė neskelbia, vadovas patikina, kad veikla yra pelninga.
„Tiesioginė konkurencija nėra didelė, kiek teko domėtis, antros tokios įmonės kaip mes nėra. Vieno kąsnio sumuštinius kiekvienas restoranas daro, bet mes siūlome ir penkių kąsnių, taip pat gaminame firminius sumuštinius. Mes orientuojamės į sveiką maistą“, – pranašumus vardija vadovas.
Šiuo metu įmonė gamina tik pagal išankstinius užsakymus. Kaip pasakoja p. Anuškevičius, vien iškepti bandeles 10-iai sumuštinių – toks minimalus užsakymo kiekis – trunka apie tris valandas, tad bendrovė orientuojasi į didesnius verslo renginius, ruošia maistą įmonių šventėms, verslo pusryčiams.
„Jau turime nemenką klientų ratą ir jis plečiasi“, – pasidžiaugia p. Anuškevičius, tarp klienčių mini tokias bendroves kaip „Lietuvos geležinkeliai“, „Knauf“, „Bayer“, „Bitė Lietuva“, „Deloitte“, Lawin, „Sweco Lietuva“, „Wrigley Baltics“, „IC Baltic“, „Barclays“ bankas ir kt.
Daugelis užsakovių – užsienio kapitalo įmonės, nes sumuštinių valgymo kultūra svetimšaliams yra artimesnė. Tačiau siūlydama gana platų sumuštinių asortimentą, anot pašnekovo, bendrovė gauna užsakymų ir iš vestuvininkų, ir kitokių švenčių rengėjų. Taip pat turizmo įmonių užsakymu ruošia sumuštinius kelionėms.
Svarbu gera vieta
Šiemet verslininkai tikėjosi gauti ir ilgalaikių užsakymų iš tokių vietų kaip „Siemens“ arena. Tačiau tikslo įgyvendinti nepavyko.
„Kitų didesnių plėtros planų kol kas neturime, tačiau vienas iš tikslų – atidaryti bent kelis prekybos taškus judresnėse vietose. Prieš krepšinio čempionatą visi tikėjosi iš jo uždirbti, tad ir patalpų pasiūlos patrauklios nebuvo, bet prasidėjus žiemai vietų turėtų atsirasti“, – artimiausių metų planą svarsto pašnekovas.
2009 m. „Dinerio“ savininkai pradėjo veiklą turėdami savą sumuštinių barą, tačiau šiemet prieš pat vasarą nuspręsta jį uždaryti. Esą vidiniame kieme esantis baras nepritraukė didelio srauto lankytojų ir dvejus metus veikė nuostolingai, liūto dalį pajamų visuomet sunešdavo didesni užsakymai įmonių renginiams.
Nepasiteisino ir idėja turėti prekybos tašką Vilniaus Gedimino prospekte, jis 2010 m. veikė apie pusmetį. Ponas Anuškevičius svarsto, kad tam koją pakišo ir kiek per mažos patalpos, nes jose vietos pakako tik nedideliam asortimentui.
„Dabar išanalizavę klaidas žinome, kokių mums patalpų reikėtų ir kaip jas įsirengti. Viską analizuojame ir, jei rasime tinkamą variantą barui, to imsimės“, – apibendrina p. Anuškevičius.
***
Tekstas skelbtas rugsėjo 20 d. dienraštyje „Verslo žinios“.